Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Meeste vragen en antwoorden over Online kijken:

Q: Wat is Cinema bij je thuis?

Een digitaal platform waar u de films kunt kopen en direct bekijken in de beste kwaliteit via uw (smart)tv, pc, tablet of smartphone.

Q: Hoe kan ik Cinema bij je thuis bereiken?

Neem contact op met onze klantenservice via het platform of stuur een mail naar support@lumiere.be.

Q: Hoe kan ik een film huren?

Kies een serie, klik op Huren 48h en kies de gewenste betaalmethode. Uw gehuurde film bekijken kan zowel via desktop als via de Lumière series app .

Q: Kan ik een film huren via de Lumière Series app?

Nee, de Lumière Series app dient alleen om reeds gehuurde film te bekijken. De film huren kan enkel via de website, hetzij via uw pc, laptop, tablet of smartphone.

Q: Op welke schermen kan ik de film bekijken?

  • Desktop en laptop (Windows en Mac), met de laatste browser versies Chrome, Edge, Safari.
  • iPad en iPhone via de Lumière Series iOS app
  • Android tablet en smartphone via de Lumière Series Android app
  • Televisie

Q: Wat zijn de minimum vereisten voor Android en iOS?

Voor Android moet u minstens 5.1 op uw toestel hebben. Wat iOS betreft heeft u minimaal 10.0 nodig.

Q: Hoe kan ik op mijn televisie kijken?

De aangekochtefilm kunt u gemakkelijk streamen op televisie scherm, rechtstreeks via de website of via de Lumière Series app door middel van:

  • Google Chromecast via Android en iOS app
  • Apple TV via de iOS Lumière Series app (1)
  • Via de Google Chromebrowser vanop uw desktop of laptop (Windows en Mac)
  • Met behulp van een HDMI-kabel van uw pc of laptop (Windows en Apple) naar uw TV

(1) Apple TV support moet nog een laatste stap ondergaan waarbij de kijkgeschiedenis onthouden wordt.

Q: Hoe zet ik de ondertiteling aan op mijn Apple apparaten (iOS)?

Met de CC-knop rechts onderin kunt u ondertiteling aan/uit zetten.

Q: Hoelang blijft mijn gehuurde film beschikbaar?

48 u na je aankoop.

Q: Is het mogelijk op meerdere schermen tegelijkertijd te kijken?

Ja, u kunt met hetzelfde account vanop 2 verschillende schermen tegelijkertijd kijken.

Q: Kan ik een film downloaden?

Een gehuurde film kan je niet downloaden.

Q: Wat moet ik doen als ik problemen heb om te registreren?

Controleer eerst of u een geldig e-mailadres gebruikt. Controleer ook of het e-mailadres niet eerder werd geregistreerd. Als u nog steeds een foutmelding krijgt, neem dan contact op met onze klantenservice .

Q: Hoe kan ik mijn wachtwoord opnieuw instellen als ik dit vergeten ben?

Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ in het scherm waar u zich aanmeldt, en vul het e-mailadres in dat aan uw account gelinkt is. U ontvangt per e-mail een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Q: Wat moet ik doen als ik problemen heb om in te loggen?

  1. Controleer of u de laatste versie van uw webbrowser gebruikt.
  2. Zorg ervoor dat u de cookies aanvaardt bij het openen van de website.
  3. Controleer uw internetverbinding. Om een serie goed te kunnen afspelen, is een internetverbinding van minimaal 1MB/s (8mbit) nodig.
  4. Controleer of uw Anti-Virus-Software of Firewall geen video streams blokkeert. U moet waarschijnlijk de website als veilig aanvinken. Meer info hierover vindt u in de “Help” sectie van uw browser.
  5. U kunt problemen ervaren wanneer u de webbrowser Internet Explorer in combinatie met het besturingssysteem Windows 7 gebruikt. Gelieve Chrome te gebruiken.

Q: Wat moet ik doen als ik problemen ervaar bij het laden of afspelen van een video?

  1. Controleer of u de laatste versie van uw webbrowser gebruikt.
  2. Zorg ervoor dat u de cookies aanvaardt bij het openen van de website.
  3. Controleer uw internetverbinding. Om een serie goed te kunnen afspelen, is een internetverbinding van minimaal 1MB/s (8mbit) nodig.
  4. Controleer of uw Anti-Virus-Software of Firewall geen video streams blokkeert. U moet waarschijnlijk de website als veilig aanvinken. Meer info hierover vindt u in de “Help” sectie van uw browser.
  5. U kunt problemen ervaren wanneer u de webbrowser Internet Explorer in combinatie met het besturingssysteem Windows 7 gebruikt. Gelieve Mozilla Firefox, Chrome of Safari te gebruiken. Indien u toch nog problemen ervaart bij het laden of afspelen van de video, neem dan contact op met onze klantenservice.

Q: Ik ervaar problemen bij het afspelen van de een video en gebruik Internet Explorer op het besturingssysteem Windows 7.

Het is mogelijk dat u in dat geval problemen ervaart. Gelieve een andere webbrowser te kiezen zoals Google Chrome. Onze excuses voor dit ongemak! Indien u toch nog problemen ervaart bij het laden of afspelen van de video, neem dan contact op met onze klantenservice

Q: Is mijn internetverbinding stabiel genoeg?

Indien de internetverbinding voldoende snelheid heeft, maar de video blijft haperen of vastlopen, dan adviseren wij het volgende :

  • Controleer of overige apparaten die ook gebruik maken van hetzelfde internet uit staan.
  • Gebruik een LAN kabel. Verbind het apparaat via een netwerkkabel (LAN) met de router of modem. Wij hebben gemerkt dat een WiFi verbinding soms zorgt voor een onbetrouwbaar resultaat.
  • Zorg er ook voor dat de instellingen in de TV worden omgezet naar een bekabeld netwerk in plaats van WiFi.
  • Haal kort (15 seconden) de modem / router van de spanning af. Mogelijk worden zo ongewenste gebruikers van het netwerk afgehaald.
  • Controleer of er geen algehele storing is bij de Internetprovider.
  • Controleer of er geen storing is in de buurt.
  • Verbind het apparaat op een modem, zonder tussenkomst van een externe router.
  • We adviseren u om altijd gebruik te maken van de standaard DNS server van uw Internet provider.

Q: Ik heb betaald maar de video wil niet laden. Wat moet ik doen?

Controleer eerst of uw betaling geregistreerd werd. Deze informatie kunt u rechts bovenaan vinden bij “Mijn Series”. Indien uw aankoop hier niet tussen staat en het aankoopbedrag niet verwerkt werd via uw creditcard of bankrekening, dan is de aankoop waarschijnlijk niet gelukt en moet u het opnieuw proberen. Bij vragen of onduidelijkheden, neem dan contact op met onze klantenservice